کودکان در این دورهی سعي ميکنند که با الگوگيري از والدين و معلمان پيرو خوبي براي آنان باشند. به همين خاطر است که شروع مدرسه و آموزش در اين مرحلهي سني آغاز ميشود. آن چه که لازم است در این دوره به آن پرداخته شود و دارای اهميت قابل توجه است، پیشگیری از وابستگی کودکان به والدین در انجام کارهای درسی و شخصی است. علاوه بر مشاورهي روانشناختي در اين مرحله والدين کودکان براي پيشرفت تحصيلي و جلوگيري از افت تحصيلي نياز به مشورت و راهنمايي دارند. اختلالات يادگيري از مشکلات عمدهي اين دوره است.
تشویق از مهمترین اركان روان شناسی تربیتی و عاملی مؤثر در تحریك انگیزش های کودک و نوجوان می باشد.
محبت مانند آبی است که به گیاه می رسد، اگر نباشد، گیاه می خشکد و اگر بیش از حد شود، ریشه گیاه می گندد و خراب می شود
با منابع غنی اسلامی، روانشناسی روز و سالها تجربه عملی در خدمت شما هستم.
کودكان تحت تاثیر پدرانی هستند كه از نظر عاطفی حضور دارند و در ناراحتیها و نگرانیها میتوانند فرزندانشان را آرام کنند.
بچههایی که به بیان احساسات میپردازند، فرزندان شادتری خواهند بود. آموزش بیان احساسات باعث کنار آمدن با احساسات و کم شدن اضطراب میگردد.
پدر عزیز، فرزندان می توانندطرز صحبت کردن، راستگویی،وفاداری، روابط اجتماعی، شیوه غذا خوردن و همه سجایای اخلاقی رااز شما بیاموزند.
اگر بی برنامه هستیم،امیدبچه منظم نداشته باشیم و اگر اختلاف زناشویی وجر وبحث خانوادگی داریم،منتظر آشفتگیهای تربیتی درفرزندمان باشیم